Cam aşa pare şi cazul celor de la RCS&RDS, care în ultimele două luni au aplicat o nouă taxă la majoritatea contractelor pe care le au în derulare. Numită oficial, pe chitanţă, comision sau taxă de mentenanţă, RCS&RDS cere fiecărui client câte 5 lei în plus la factură.
Dacă în prima lună a implementării acestei suprataxări, pe chitanţă cei 5 lei erau afişaţi separat la taxe, pentru ca fiecare client să vadă clar costurile, din a doua lună valorile de pe chitanţe sunt trecute sec la total. Schimbarea a survenit după ce la ghişeele companiei foarte mulţi clienţi şi-au exprimat nemulţumirile faţă de respectivul comision.
Ce spun clienţii taxaţi în fiecare lună
Dacă ar fi să considerăm că RCS&RDS taxează doar un milion din clienţii pe care-i are, asta înseamnă că în fiecare lună, compania obţine cam 5 milioane de lei (1,2 milioane euro) din "mentenanţă". La capitolul clienţi pe diferite ramuri, RCS&RDS are peste un milion şi la cablu TV şi la internet, dar şi la telefonia mobilă şi fixă.
"Prima oară când am văzut costul pe notificare am crezut că a fost din cauza faptului că am avut probleme cu cablul, dar şi cu internetul şi i-am chemat pe cei de la departamentul tehnic. Apoi, la ghişeu am văzut că de fapt toată lumea este taxată", ne-a povestit Mihai L., unul dintre clienţii nemulţumiţi.
El spune că i-a cerut casieriţei să-i accepte să achite doar abonamentul fără această taxă care nu apare în contract, dar a fost refuzat. "Eu când am ajuns la casierie pentru a plăti mi s-a spus sec că este o taxă pentru servicii de întreţinere a reţelei pe care trebuie să o plătesc. Nu înţeleg de ce trebuie să le plătesc eu lor aceste servicii", spune Marius C., un client care a făcut şi sesizări conducerii în urmă cu câteva săptămâni, dar nu a primit niciun răspuns până acum.
Oficialii RCS&RDS au refuzat să trimită un răspuns pe această temă, deşi au fost contactaţi de mai multe ori.
"Pentru a putea verifica mai îndeaproape această problemă, invităm clienţii nemulţumiţi să vină la sediul nostru, cu contractele şi chitanţele emise de compania respectivă.",
MIHAI MEIU, director în cadrul ANPC
PLÂNGERI
ANPC aşteaptă sesizările clienţilor
Oficialii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)au declarat că aşteaptă ca persoanele nemulţumite să vină cu contractele şi ultimele chitanţe la sediile instituţiei.
"Pentru a putea verifica mai îndeaproape, invităm clienţii nemultumiţi la sediile noastre", ne-a declarat Mihai Meiu, director în cadrul ANPC. Dacă se va considera că taxa este abuzivă, compania în cauză va fi penalizată conform prevederilor legale.
1,6 milioane de clienţiavea RCS&RDS la 31 decembrie, pe segmentul de cablu TV
Degeaba vorbeste ANPC-ul, ca nu te ajuta cu nimic..am citit online mai multe cazuri ale unor persoane care au facut reclamatie, iar cei de la ANPC nu i-au ajutat cu nimic; au spus ca legea este destul de incurcata si nu poate da dreptate nimanui (ma refer aici la rezilierea contractelor).
RăspundețiȘtergereCat despre taxa de 5 RON nu are rost sa mai discut decizia lor... Cel mai bine daca nu va convin aceste lucruri reziliati si va mutati la concurenta :).